Blogger Layouts

Pages

Followers

Wednesday, September 12, 2012



Assalamualaikum..salam 1 Malaysia
Lamanya saya tidak menulis diruangan kesayangan ini.
Hari ini,terasa nak menulis pula..itu pun setelah membaca blog PPAD...hehe

Mari kita baca nukilan ini yang saya ambil daripada rakan untuk dikongsi bersama..


Cinta Allah Terhadap Hamba-Nya

Ketika kita mengeluh: “hmm.. aku lelah sekali.”
Allah menjawab: “dan Kami jadikan tidurmu untuk istirahat.” (QS. 78:9)

Ketika kita mengeluh: “beratnya cobaan ini, aku tidak sanggup.”
Allah menjawab: “Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya…” (QS. 2:286)

Ketika kita mengeluh: “gelisah yaa.”
Allah menjawab: “…ingatlah, hanya dengan mengingat Allah-lah hati menjadi tenteram.” (QS. 13:28)

Ketika kita mengeluh: “apa yang aku buat ini semua sia-sia?”
Allah menjawab: “Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan seberat dzarrah pun, niscaya dia akan melihat (balasan)nya.” (QS. 99:7)

Ketika kita mengeluh: “tak ada seorang pun yang menolong aku.”
Allah menjawab: “Berdoalah kepada-Ku, niscaya akan Ku perkenankan bagimu.” (QS. 40:60)

Ketika kita mengeluh: “aku sangat sedih…”
Allah menjawab: “Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita.” (QS. 9:40)

Masyaallah... Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?

--- "KATA-KATA HIKMAH"



"sygana" "kongsi" cerita

No comments:

Featured Post

RAHSIA SURAH YASSIN AYAT KE 58

      Mari kita hayati dan amalkan... Barangsiapa yang membaca YAASIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58... Surah tersebut "SALAAMU...

CERITA TERDAHULU

get this widget here

Tinggalkan jejak anda ye..:)