Blogger Layouts

Pages

Followers

Thursday, May 19, 2011

Terkenang dan rindu sekali.....


  Tiba-tiba teringat insan yang telah pergi.Sudah tiga tahun pemergiannya namun masih terasa seperti baru lagi.Walaupun hari-hari terisi dengan kesibukan kerja namun bila sendirian ianya tetap bertandang.Rindu dengan gelak tawanya,cerita-ceritinya,marahnya dan macam-macam lagi.
  Teringat saat-saat terakhir bersamanya,dia minta aku memeluknya seerat-eratnya.Oleh kerana katil di hospital tu kecil sahaja,dengan gurauan aku mengatakan " Mak,nanti yang sihat kat atas katil , yang sakit kat bawah lak "
Mak gelak bila aku cakap macam tu.Itulah saat-saat yang paling tidak dapat aku lupakan.
  Bila orang kita sayang telah tiada, barulah kita tahu betapa kosong jiwa ini tanpanya.Walaupun arwah hanya ibu mertua namun aku menganggapnya seperti ibu kandungku sendiri.
  Aku hanya ingin berkongsi cerita dengan kawan-kawan dan memberi sedikit nasihat.Jenguk-jenguklah selalu semasa ibu dan bapa kita masih hidup.Mereka bukan nak minta duit,bukan minta jasa dibalas.Mereka rindukan anak cucu sahaja.Mereka akan berasa gembira sekali jika melihat kebahagiaan dan kejayaan anak-anak mereka.Itu sahaja.


Al-Fatihah buat Hjh. Salma bte Hj. Chekram
Semoga rohnya dicucuri rahmat dan mendapat keampunan.

"sygana" "kongsi" cerita

No comments:

Featured Post

RAHSIA SURAH YASSIN AYAT KE 58

      Mari kita hayati dan amalkan... Barangsiapa yang membaca YAASIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58... Surah tersebut "SALAAMU...

CERITA TERDAHULU

get this widget here

Tinggalkan jejak anda ye..:)